Google Stadia : Acaba bir Devrim mi ?

Google, yeni ürün olarak Stadia’yı tanıtacak, ve şu an konsol firmaları yaptıkları bulut sistemlerin fiyatlarını düşünmek zorunda kalacaklar, Google yapacağı üründe yüzün belki de binin üzerinde oyun ile oyunculara “acaba mı ki?” dedirtecek gibi duruyor. “Aylık olarak kiralama” mottosu ile oyunculara “abicim gel sen istediğin oyunu, istediğin zaman, istediğin kadar oyna” anlayışı sunmaktadır. Türkiye’de aylık fiyatın 50-60 TL bandında olacağı tahmin ediliyor, şu an ülkemizde mevcut değil. Oyuncular playstatıon plus ya da Xbox live gibi sistemlerin pahalılığından yakınıyor ve genellikle şöyle bir manzara çıkıyor ortaya” “abi şu oyun 450- 500 lira, yuh be baba asgari ücret 2000” gibi isyan ediyor ve Google burada imdada koşuyor. Ayrıca Playstatıon ve diğer dağıtıcılarda ciddi bir kafa patlatması gerekecek. Steam’de çok rahat davranmasın bence, çünkü neticede Steam’de satış yapıyor ve ne kadar dolar kuru 1.75-1.80 olsa da insan bazı oyunlara para ayıramıyor. Humble Bundle da buna binaen kendine bir bakıp “acaba ne yapmalıyım?” olmalı yoksa, Google devasa datası ile sektöre müthiş bir damga vurabilir ve “buraya da ben geldim dağılın” imajı verebilir, ayriyeten Humble Bundle’da aylık paket olarak oyun satıyor(12$). Google teknoloji sektörünün babası gibi davranarak çoğu sektöre giriyor ve hep dediğim gibi bu tür olaylar tüketici lehinedir, çünkü tekelleşmenin önüne geçilir. Eğer bir önlem alınmazsa Google tekel olabilir.

Hoşça kalın …

Beğendim! Patreonda Öğrenci Blogları desteklemek için bir saniyenizi ayırın!

ibrahim aydoğdu

Merhabalar, ben Öğrenci Blogları Kurucusu. Burada genellikle bölümüm olan işletme bölümü hakkında kendimce yorum yapmaya çalışıyorum. Umarım beğenirsiniz. Gazi - İşletme

  1. Hocam stadia ülkemizde zor yaygınlaşır, internet altyapısı yok. Yurtdışında ise zaten maddi bir sıkıntı olmadığından herkesin bilgisayarı iyi. Bence tutmayacak.

    1. Bence yaygınlasabilir Aylık 50 tl fazla değil, sisteme gelirsek ort bir sistemde de bence gayet iyi çalışabilir. İnternet altyapı olarak çok güçlü değil ama bence stadia’yı kaldırır.

  2. Hocam stadia ülkede internet altyapısı olmadığından tutmaz. Ayrıca yurtdışında ekonomik sıkıntı olmadığından herkesin bilgisayarı iyi. İyi bir buluş olsa bile devrim olacağını düşünmüyorum.

Hadi Yoruma

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Başa dönün
Tüm yazılar Öğrenci Bloglarına aittir. İzinsiz paylaşılamaz. 2019&Öğrenci Blogları
%d blogcu bunu beğendi: