Tüketim Çağı Ve Bize Kattıkları(!) #3

Gıda Anlamında Tüketim

Tüketim Çağı ve Bize Kattıkları #3 ile sizlerleyim. Sondan bir önceki aynı başlığı taşıyan bu yazıda yine açık ve anlaşılabilir bir dil benimseyip yazıya başlıyorum.

Beslenmeye Giriş

‘Ne yerseniz o’sunuz’ yahut ‘nasıl beslenirseniz öyle yaşarsınız’ gibisinden cümleleri sık sık duymuşuzdur diye düşünüyorum. Bir de ‘nasılsanız öyle yönetilirsiniz’ var ama konumuz bu değil. Sitenin kurucusu ve aynı zamanda yazarlarından olan İbrahim’i zaten yeterince uğraştırıyorum. Bir de böyle bir şey eklenmesin:D

Beslenme insanın hayatının çok büyük ve önemli bir kısmını oluşturan temel bir olgu. Henüz anne karnında göbek bağı ile beslenme serüveni başlayan biz insanoğlunun doğduktan sonra yemek aranma iç güdüsü ile gerçekleştirdiği hareketlerde bize gösteriyor ki, beslenme kodlarımız içine yazılmış bir fiil. Yani daha dünyaya gelmeden başladığımız ve son nefesimize kadar devam ettiğimiz bir alışkanlıktan bahsediyoruz.

sağlıklı vs sağlıksız

Beslenme-Gelişme

 Kısa bir beslenme süreci konuşmasından sonra konuyu geliştirmeye devam edebilirim. Eski toprak dediğimiz yaşları 70 ve üstü olan insanların sağlıklı yaşamlarının altında yatan belki de en önemli sebep yedikleri ve içtikleri konusunda dikkatli olmaları diyebiliriz. Doğal olandan yeteri kadar tüketmek, sadece ihtiyacı karşılamak temel prensibi ile hareket etmek, onların en büyük kozu ve aynı zamanda şansı diyebiliriz.

Ama tüketim çağının çılgıncasına hız kazanıp tüm sektörleri etkileyip değiştirmesi sonucu maalesef biz ve bizden sonraki nesiller bu şansa sahip olamayacaklar. GDO. Hayatımızın bir parçası. Genetiği değiştirilmiş organizmalar. Tükettiğimiz meyve, sebze ve işlenmiş paketli ürünlerin vazgeçilmezi. Alışkanlıklarımızı değiştiren o malum şey. Ne suçladım bende yahu(!). Doğal olmayan çoğu şey bizi istemediğimiz sonuçlara götürür. Özellikle bu, damarlar aracılığı ile tüm vücuda yayılan gıda ise mümkün mertebe dikkat etmek herkes için faydalı olacaktır kanaatindeyim.

Beslenme Sonuç

 Hızla akan şehir hayatı, fast food beslenme şekli vb. tüketim alışkanlıklarının değişmesi ve daha nice benzer ve artırılabilir durumlar, içinde bulunduğumuz yüzyıl gerçekleri olarak karşımıza çıkmakta. Ve üçüncü yazıda kendilerine yer buldular. Zaman düşündüğümüzden daha hızlı tükenen bir hazine. Bu noktada son söz yerine söylenebilecek şey: Riskin kaynağı ne bildiğimiz değil ne yaptığımızdır. 

Beğendim! Patreonda Öğrenci Blogları desteklemek için bir saniyenizi ayırın!

Bedrettin

Hadi Yoruma

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Başa dönün
Tüm yazılar Öğrenci Bloglarına aittir. İzinsiz paylaşılamaz. 2019&Öğrenci Blogları
%d blogcu bunu beğendi: