Türkiyede Oyun Sektörü

Oyun sektörü büyüklüğü dünyada 170 Milyar $’a ulaştı.

Sayılarla Türkiye oyun sektörü pazarı *

  • 2017 yılında internet kullanıcıları 54 milyon 330 bin iken nüfusun yüzde 67’si internete bağlıydı. 2018 yılında internet kullanıcıları 59 milyon 360 bine yükselirken nüfusun internete bağlı kısmı yüzde 72’ye yükseldi.
  • 2017 yılında aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı 51 milyon iken 2018 yılında 52 milyona yükseldi.
  • 2017 yılında mobil kullanıcıların sayısı 72 milyon 729 bin 472 iken 2018 yılında ise 3 milyon 611 bin artış göstererek 76 milyon 340 bine yükselmiştir.
  • Akıllı telefon kullanma oranı 2017’de yüzde 70-75’i gösterirken 2018’de yüzde 75-80 olmuştur.
  • Toplam oyun hasılatı 2017 yılında 810 milyon dolar iken 2018’de 853 milyon dolara yükselmiştir.
  • Mobil oyunlarda 2017’de 372 milyon 400 bin dolar iken 2018 yılına gelindiğinde 400 milyon dolara yükselmiştir.
  • PC-konsol oyunlarda durum ile 2017’de 437 milyon 600 bin dolarken 2018’de 453 milyon dolar olarak kendini gösteriyor.
  • *Flankesports.com adlı siteden veriler alınmıştır.

Türkiye’de ise diğer ülkelere kıyasla daha az oyun startup’ı çıkıyor ya da büyüyemeden ya satılıyorlar,  ( hem iyi hem kötü) ya da iflas bayrağını çekiyorlar. Millet kendinize gelin e-spor deli gibi büyüyor, daha dün “şekerim bu çocuk okumaz, kafasını oyundan kaldırmıyor, senin hayatını bu oyunlar mı sağlayacak? git ders çalış” gibi cümleler artık havada kalıyor. Youtube’da Enes Batur on milyon aboneye ulaştı, bu adam 2012 yılında video çekmeye başlamış ve şu an çektiği ya da çekeceği filmler, ya da aldığı sponsorluk antlaşmaları ile bizlere bazı durumları işaret ediyor. Hayat sadece yaratacağınız değer ile orantılıdır. Youtube’da makyaj videoları çeken youtuber’lar şimdi bir bir firma açıyorlar, çünkü gerçekten akıllılar. En başta bir çevre yaptılar, (abone sayısı) sonra ne istediklerini öğrendiler ve biraz daha fazla tanınmışlıktan sonra sponsorluk antlaşmaları vb. ile kendilerini güçlendirdiler. Bunları ya bedava, ya da az bedelle gerçekleştirdiler.

Bunlar senin derste öğrendiğin pazarlamayı yaptılar, ama sen hala “ne kadar salakça videolar bunlar” diyorsun, bu bir nevi marka bağımlılığı yapıyor. Polina Abd’de kendi giyim markasını kurdu. Cantuğ Özsoy namı-diğer “Unlost” Bogaziçi Üniversitesinde E-spor dersleri verecekmiş, düşünün olaylar nerelere gidiyor. Ferit Karakaya namı-diğer “wtcn” artık e-spor’da hakemlik yapıyor ve bunları izleyiciler sayesinde yapıyor.  İyi oyun oynamak bir yetenektir ve emek ister. “Lan bu ne diyor olum? oyun oynayanları övüyor” deme belki ilerde sen onun çalışanı olursun. Çünkü kapital, sadece toplumdan farklı düşünen ve düşündüğü şeyleri uygulayan insanları alıyor. Bunlar oyun sitesi olan twitch de yayın yapıyorlar ve turnuvalara katılıyorlar, peki arkadaşım sen ne yapıyorsun acaba?

Son diyeceklerim şu ki, sektörler de bir nevi yazılım gibidir ve her zaman boşluklar vardır. İyi değerlendir. Her zaman hobilerini işe çevirmeye bak .

Hoşça kalın …

Beğendim! Patreonda Öğrenci Blogları desteklemek için bir saniyenizi ayırın!

ibrahim aydoğdu

Merhabalar, ben Öğrenci Blogları Kurucusu. Burada genellikle bölümüm olan işletme bölümü hakkında kendimce yorum yapmaya çalışıyorum. Umarım beğenirsiniz. Gazi - İşletme

Hadi Yoruma

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Başa dönün
Tüm yazılar Öğrenci Bloglarına aittir. İzinsiz paylaşılamaz. 2019&Öğrenci Blogları
%d blogcu bunu beğendi: