içinde

Yurtta Kalmak Mı Evde Kalmak Mı

Kastamonu kiz yurdu

Gençlere değer katacak içeriklere Google Haberler'den abone olmak ister misiniz?.Google Haberlere Abone Ol. Gençliğe değer katma arzusuyla..

77 / 100

Merhaba arkadaşlar. Bu yazıyı okuyor olduğunuza göre ya eğitim hayatınıza evden uzakta devam edeceksiniz ya da eğitim hayatına evden uzak devam eden insanların yaşantıları ve bu konuda yaptıkları tercihlerin sebeplerini merak eden birisiniz. Haydi iyisiyle kötüsüyle size bu konuda pek dillendirilmeyen gerçekleri anlatayım.

Yurtta Kalmak Mı Evde Kalmak Mı| Bir İnsan Ev Dururken Neden Yurda Yerleşir Ki?

Para

Yurda yerleşmenin farklı sebepleri olabilir. Ben paranın en önemli sebeplerden biri olduğunu düşünüyorum.Devlet yurtları maksimum 350 liraya elektrik, su, doğal gaz, sabah kahvaltısı, akşam yemeği, bir yatak, bir dolap, bir çekmece ve bir oda(odalar 2,3,4,6,8 kişilik olabiliyor) sağlarken eve çıktığınızda çok daha masraf yaptığınızı görüyorsunuz. Diyorsunuz ki, ben yurda çıkayım ne olacak. Hem biraz para da biriktiririm. Ancak durum pek de öyle olmuyor. Para bir bakmışsınız puff…

Güvenlik

Belki de yurda yerleşme nedeniniz güvenliktir. Evde kalacağınız insanlara güvenmiyor olabilirsiniz ya da eve hırsız girmesinden endişeleniyorsunuzdur. Olabilir tabi. Güvenlik devlet yurtlarında oldukça iyi. Genellikle girişte bir kaç güvenlik görevlisi bulunurken kaldığınız binada da bir adet güvenlik görevlisi olur. Giriş çıkışlar yalnızca parmak izi okutarak yapılır. Yemekhanelere girerken bile parmak izi okutma zorunluluğu olur. Yemeğinizi bile sadece parmak izinizi okutarak alabilirsiniz.

Arkadaş Bulmak

Ya da yurda yerleşme nedeniniz arkadaş bulmaktır. Çünkü tecrübelerime göre; ilk sınıftan yurda gelen öğrencilerin birçoğu birileriyle yurtta tanışıp, anlaştığı insanlarla eve çıkmayı düşünerek geliyor. Sonuçta hiç bilmediğiniz bir şehre gidiyorsunuz. “Direk eve nasıl çıkacağım, yurtta birilerini bulurum” düşüncesi daha mantıklı geliyor.

Üşengeçlik

Hiç yemek yapmayı sevmeyen, temizliğe üşenen birisi de olabilirsiniz. Yurtta hepsi hazır oluyor diye yurt tercihiniz olabilir. Ben üç yurt değiştirmiş biri olarak söylüyorum, temizlik ve yemeklerin kalitesi tüm yurtlarda farklılık gösteriyor. Örneğin, ilk kaldığım yurttaki temizlik yapan abla hayatı kendine de bize de zindan ediyordu. Sürekli şikâyet ediyordu halinden ve işini düzgün yapmıyordu. İkinci yurtta ise abla o kadar iyiydi ki inanamazsınız. Ya da mesela yurdumda çorba çok güzel yapılıyordu, ancak tavuk çok kötüydü. Bu her yurtta farklıdır.

Yurtta kalmak mı evde kalmak mı
Yurtta kalmak mı evde kalmak mı| oda

Yurtta Kalmak Mı Evde Kalmak Mı| Bir İnsan Yurt Dururken Neden Eve Çıkar Ki?

Yukarıda bahsettiğim şeyler devlet yurtlarının güzel yanlarıydı. Şimdi gelin madalyonun diğer yönüne bakalım biraz da.

Özgürlük

Özgürlük kavramı size neyi ifade ediyor bilmiyorum. Ancak benim için ifade ettiği şey kabaca şu: Başka insanları rahatsız etmediğin sürece kimse tarafından kısıtlanmamak. Bu her şey olabilir. Örneğin, giyim konusu ya da saat konusu. Saat konusu demişken özellikle kız yurtlarında uygulanan bir kural vardır. Yurda 23 den sonra girilmez. Eğer gece dışarı çıkmayı sevenlerdenseniz, yurt size uygun olmayabilir.

Özgürlük üzerinden devam edelim. Yukarıda da bahsetmiştim. Bir odada birden fazla kişi kalıyor. Sen telefonla konuşurken de aynı, müzik dinlemek istediğinde de aynı, ya da diyelim kitap okumak istiyorsun ve birisi lambayı kapatmaya çalışıyor o zaman da aynı. Sürekli birileri oluyor odada. Yaklaşık 6 oda değiştirdim ve emin olun. Odadaki arkadaşlarınızın evde kalan yakın arkadaşları yoksa illa bir kişi oluyor odada. O giriyor, o çıkıyor. 2 kişilik odalarda belki kalabilirsiniz. Yani okuldan sonra odada tek başıma kalayım, kafa dinleyeyim diyorsanız yurt sizin için çok yanlış bir seçim. Özellikle 3 kişiden fazla bir odada kalıyorsanız.

Geceleri telefonla konuşmanız mı gerekti. Koridorda telefonla belli bir saatten sonra konuşmak yasak. Odada da insanlar uyuyor oluyor. Mecbur yangın merdivenine iniyorsunuz. Bazen oradan da ses gidebiliyor içeri. Yine güvenlik abla gelip sizi uyarıyor yani.

Biliyorsunuz ki yurtlara içki ve türevleri sokmak yasak. Ayrıca odalarda sigara içilmesine de izin verilmiyor. Tabi ki bu kullanmayan insanlar için çok iyi bir durum. Ancak içki ve sigara kullanan insanlar belki de kaçak şekillerde içeri girdirmeye çalışacaklar. Yakalanırlarsa da yurttan atılacaklar. Neyse orasını artık bilemeyeceğim.

Düzen

Yurtta kurutma makines var. Ancak çamaşırlara zarar veriyor diye pek kullanılmıyor. Daha çok kıyafetler odadaki yatağın üzerine, kalorifere filan seriliyor. Yani odada bir kişi kıyafetlerini yıkarsa kuruması için odanın her yerine kıyafet seriyor. Odada düzen falan kalmıyor. Çamaşır ipi alıp dolapların arasına da asamazsınız. Çünkü o da yasak. Memurlar alıp götürüyorlar görünce. Eğer bu tarz düzensizliklerden hoşlanmıyorsanız yurtta kalmayı sevmeyeceksiniz demektir.

Oda Arkadaşlarıyla Geçinmenin Zorluğu

Ha, son olarak yurtta bir odada kaldığınız arkadaşlarınız çekilmeyecek insanlarsa, bittiniz. Çünkü bu sizi her anlamda olumsuz etkileyecektir. Birbirinizin her şeyine sabır göstermeniz gerekiyor, istemediğiniz bir şey olursa hemen o an uyarmanız gerekiyor. Başka odalardan insanlar sık sık geliyor mesela, bu rahatsız edici olabiliyor. Aynı odada siz uyumaya çalışırken onlar çekirdek kola yapabiliyor mesela.

Yurt bu, her şey gelebiliyor başa. İyisi mi siz iyice düşünün. Ve iyice düşündükten sonra verin kararınızı. Yurtta kalmak mı, evde kalmak mı?

Kastamonu kiz yurdu 3

İlginizi Çekebilir: BÜYÜK PROBLEM: UYKUSUZLUK

Bu e-posta aboneliği size değer katar!

Rapor Et

Ne düşünüyorsunuz?

20 noktaları
Upvote Downvote

Merve Nur Bedir tarafından yazıldı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bitcoin

Bitcoin Nedir?

Emir yeşil

Gelecekte Müzik Nasıl Olacak?